Reisverslag --6-- - Reisverslag uit Apia, Samoa van jeannetenleo inslegersboer - WaarBenJij.nu Reisverslag --6-- - Reisverslag uit Apia, Samoa van jeannetenleo inslegersboer - WaarBenJij.nu

Reisverslag --6--

Door: jeanleo

Blijf op de hoogte en volg jeannetenleo

26 Oktober 2010 | Samoa, Apia

Reisverslag-6-
Hawaii-Samoa
We varen op dit moment op het zuidelijk deel van de Pacific en zijn op de hoogte van de Steenbokskeerkring. De wind blaast met een kracht van 6 Beaufort en er zijn golven va n ca. 3 meter. De tropische buien komen als donkere-grimmige beesten op ons af en laten hun nattigheid los op de Oriana, maar het schip trekt zich er niets van aan en vaart dapper door met een snelheid van 19 knopen. Kortom, we weten dat we op zee zitten en dat moeten we maar voelen ook..Wij vinden het niet erg en genieten met volle teugen van de weersomstandigheden en vinden de deining van het schip zelfs prettig. Veel passagiers zullen onze mening waarschijnlijk niet delen. De temperatuur blijft trouwens wel 26 graden . Het is de 25e oktober en zijn op weg naar Nieuw Zeeland. Morgen varen we door een datumgrens, wat inhoudt dat we de 26e oktober moeten inleveren en gaan dan gelijk over naar de 27e. De 26e zal dus voor ons niet bestaan.
Ons vorig reisverslag eindigde in San Franscisco, waar bijna 800 passagiers van boord gingen, omdat zij slechts een gedeelte van de cruise hadden geboekt. Er kwamen weer 800 nieuwe aan boord en wij hadden even de hoop dat dit Amerikanen zouden zijn, zodat ze op het schip zouden besluiten om het ontbijt aan te passen. Het was tot nu toe “British”…,. Maar nee, er zijn geen Amerikanen aan boord gekomen, maar weer Engelsen en veel Australiërs, die ook wel bonen lusten, met gebraden worstjes.Dus blijft het ontbijt “British”. Afijn, genoeg gepraat over eten.
We gingen op weg naar Hawaii, waarvan ik nog ergens beelden in mijn gedachten had van meisjes in rieten rokjes die leuke dansjes doen, bloemenslingertjes uitdelen en liedjes zingen….FORGET IT !! Dit Kilima Hawaiigevoel kunnen we wel vergeten,eveneens het idee dat Hawaii 1 eiland is, met de hoofdstad Honolulu..
Hawaii is de 50e staat van Amerika en is ontstaan uit in totaal 132 vulkanen,gedeeltelijk onder water en gedeeltelijk op het land.Er zijn bijna net zoveel eilanden, waarvan er slechts 8 zijn bewoond en 1 hiervan is particulier eigendom. De hoogste vulkaan steekt bijna 4 km.boven de zeespiegel uit en met het gedeelte daaronder is deze vulkaan hoger dan de Mount Everest.!
Het eerste eiland waar ons schip aanmeert is Maui. Aanmeren is niet het juiste woord, want we gaan ruim uit de kust voor anker en zullen deze per tender (reddingboot), moeten bereiken. De hoofdstad van Maui is Lahaina. (Voormalige hoofdstad van Hawaii.) We hadden voor dit eiland geen excursie geboekt en we zouden het op eigen gelegenheid gaan ontdekken. Nadat we heel lang op een plekje in de tender hadden gewacht, moesten we nog een half uurtje varen voordat we op de kade waren. Hier werden we opgewacht door een groepje ouden van dagen, die hun best deden om de Kilima Hawaiins te imiteren..Gezien de gemiddelde leeftijd van, pak weg 75 jaar, was het toch wel aandoenlijk.
Het gebied bij de haven bestaat voornamelijk uit een gezellige winkelstraat met souvenirwinkeltjes en wat eettentjes. Ons plan was dan ook om het eiland ook in het binnenland te bekijken. Van een medepassagier vernamen wij dat er een openbare bus naar de andere kant van het eiland reed en dat het slechts een dollar kostte. Alleen daarom al wilden we wel met die bus mee….
Tot onze verrassing werd het een tocht van een uur, enkele reis, en op deze manier konden veel van het eiland zien. De bustocht voerde ons langs wel 70 verschillende kerken van misschien wel evenzoveel religies !!! Wat ons opviel was de service bij de busonderneming, betreffende het rolstoelvervoer. Er zijn speciale plaatsen in de bus voor gereserveerd. Als er een rolstoelgebruiker binnen komt, ( er wordt daarvoor een speciale rijplank uitgezet!) moet je van je plaats en wordt die bank opgeklapt zodat de rolstoel daar kan staan. Hij wordt zelfs met banden vastgezet. Ook passagiers met een fiets kunnen mee. Voorop de bus zit een speciaal fietsenrek waar je de fiets op kunt zetten en zelf in de bus plaats kunt nemen. Onderweg hebben we veel van het eiland gezien en vooral de natuur is bijzonder. Aan de andere zijde van het eiland, waar het eindpunt van de bus was, lag daar in een haven het cruiseschip “The Norwegian Jade” waarmee wij onze cruise verleden jaar door de middellandse zee hebben gedaan. Ja, ja de wereld is klein en wij bereisd !!!! Met dezelfde bus zijn we weer teruggereden langs een prachtige kustweg en door dorpjes naar de hoofdstad. We keken nog naar speciale Hawaii-kleding om het feest van die avond aan boord in stijl mee te kunnen vieren maar zijn alleen geslaagd met een kleurig ,doch zeer beschaafd shirt voor schrijver dezes. Jeannet kon jammer genoeg niets vinden maar zag er die avond toch heel gezellig uit met een bloemenkrans rond haar elegante hals. We zijn overigens niet lang van de partij geweest want hoe het komt ,komt het maar elke avond zijn we doodmoe en zodra we in bed liggen ,slapen we een gat in de volgende dag. Deze volgende dag kwamen we aan op het eiland Oahu en jullie weten natuurlijk gelijk dat dit het eiland is waar Honolulu de hoofdstad van is en tevens van de gehele staat Hawaii. Een ander beeld ! Wolkenkrabbers, groot havencomplex, vliegtuigen die af en aan vliegen, strenge beambten en druk stadsverkeer met de meest luxe auto’s die bij ons niet te zien zijn.
Hier hebben we een excursie gehad en voerde de bustocht ons langs de highlights. Je ziet langs de wegen planten staan, die meters hoog zijn en wij in de vensterbank hebben. De bergen lijken geribbeld te zijn en totaal groen bedekt, een prachtig gezicht. Bij een nationaal park werden we gedropt bij een mooi punt om foto’s te maken. Tot onze verbazing liepen hier wilde kippen rond. Wilde kippen ? Jawel, in de jaren 50 waren er op het eiland veel kippenfarms en tijdens 1 van de vele hurricanes, zijn toen letterlijk alle kippen de lucht in geblazen en overal terechtgekomen . Degene die dit overleefden en niet door de bevolking waren geslacht, hebben dus voor een wild nageslacht gezorgd !!!
De reisleider vertelde ons dat de belangrijkste bron van inkomsten het toerisme is maar er zijn hier nog steeds veel militaire bases en er wordt ontzettend veel geld ingestopt om alles functioneel te houden .,Hierdoor hebben veel mensen van het eiland daar werk als militair en burger. Midden in de stad staat een soort klein paleis Soestdijk. Wit en ook zo’n gebogen lijn. Het blijkt een paleis te zijn van een of andere Japanse prins !!!! Voor de oorlog was er op dit eiland een grote Japanse gemeenschap ,die gedurende de oorlog werden geïnterneerd. Na de oorlog zijn ze weer “losgelaten . Het paleis stamt nog uit die voor- oorlogse periode.
Wij hadden er overigens bewust voor gekozen om niet naar het grote Amerikaanse monument en begraafplaats in Pearl Harbour te gaan. Naderhand bleek dit een goed besluit want de wachttijden om er in te komen waren wel 2-4 uur !!!! Onze excursie eindigde met een rit door de stad Honolulu en langs Waikkiki Beach, een naam die ons Hollanders een tropisch plaatje voor ogen geeft van wit strand, palmbomen en een azuurblauwe zee. Klopt allemaal, echter van het zand is niets te zien omdat het tjokvol lag met zonnende mensen. Verder reden we nog langs het enige Koninklijke paleis dat Amerika rijk is. Het Iolani Palace, het paleis waar de laatste koning , King Kamehameha,van Hawaii heeft gewoond. Voor het paleis staat er een drie meter hoog standbeeld van deze King, omhangen met verse bloemenslingers.
Toen we van de excursie terugkwamen zagen we dat er een enorm cruiseschip van Princess Lines was gearriveerd. Nou ,daar is onze Oriana maar een kleutertje bij vergeleken. Jee wat een enorm schip met een tamelijk aparte bouw. Tijdens een prachtige zonsondergang, Hawaii-waardig, vertrokken wij uit Honolulu om , na 4 dagen varen in Samoa aan te komen.
Over aankomen gesproken,…Wij hebben best wel een aardige binding met het fitnisscentrum op het schip. Onze hut ligt er vlak onder en wij worden exact om acht uur gewekt door de eerste sporter, die op de electronische loper zijn kilometers maakt. Dat moet hijzelf weten, maar dat dreunt zo enorm door, dat wij er wakker van worden. Verder bestaat onze relatie met het centrum uit een regelmatig bezoek, om te constateren dat het er voor ons te druk is en dan weer weg te gaan. Wij doen dit elke dag! Het voordeel is dat wij er niet de lift voor gebruiken, maar de trap .Door deze actie komen wij niet elke week 3 kilo aan, maar slechts 2 !
Verder hebben wij afgesproken dat wij 1 dag niets zullen eten en dat zullen we doen op 26 oktober !
(The day that never was…….)Om 02.00uur gaat de scheepsklok 24 uur voorruit.
Tot de volgende …

Reisverslag-5-
                             Acapulco-San Francisco-Hawaii
We liggen aangemeerd op 21graden-18 minuten Noorderbreedte en 157graden-52minuten Westerlengte. Het is 9 uur in de morgen en jullie Hebben al begrepen DAT Onze Positie Honolulu is. We zijn inmiddels aangeland op Hawaï, mare Hebben jullie Het laatst Bericht Vanaf Het Panamakanaal. Nadat we reportages deur Waren Het nl Richting Mexico Voeren, Werd Het Weer rossen grimmiger en kouder. Wel vervelend for the Passagiers sterven ER in San Francisco af zouden Gaan. VOOR ons was Het niet Zo belangrijk, willen wij Hebben Nog Vele zonnige zeedagen in Het voorruitzicht. Wat WEL vervelend was, DAT was Het ontbreken van Alle communicatiemogelijkheden. Er was Geen internet en telefoonverbinding Meer mogelijk en DAT Zou TOT San Francisco Duren, WAAR EEn techneut Zou Worden ingevlogen vanuit Engeland, OM Het zaakje Weer in Orde te brengen.
Inmiddels aangekomen in Acapulco, WAAR Het Weer gelukkig Weer op Het Oude zonnige Peil was. Acapulco is EEn van de Grotere Steden van Mexico en Ligt Aan de Kust van de Stille Oceaan, in de Luwte Van het gebergte de Sierra Madre, ongeveer 300 kilometer tien Zuidwesten van Mexicostad.
Het is lastig OM Iets meer dan Acapulco te vertellen, Zonder overdrijving. Het is EEn Prachtige badplaats, te vergelijken Nice ontmoette en ontmoet Veel aantrekkingskracht VOOR WEL gestelde Buitenlanders, sterven hier Vrij Goedkoop, Hun 2e, 3e, 4e van huis Hebben LATEN Bouwen. Henry Kissinger, Julio Iglesias en Sylvester Stallone (OM ER EEn Paar te noemen) Hebben hier Hun Gigantische optrekjes. Het Huis van Stallone Spant WEL De Kroon, wil sterven heeft eh 16 slaapkamers inch Julio vertoeft hier Laptop regelmatig en Treedt op 6 november hier op. (Thuiswedstrijd) FOR THE Echte Liefhebbers zijn eh Nog Kaarten verkrijgbaar. Stallone Loopt hier regelmatig te joggen, ontmoette Achter Zich EEn kudde Jonge dames, die hard mee rennen OM mare wat voor doen van Rocky te bezaan ... Onze gids vertelde dat-HIJ Altijd op de boulevard jogt en DAT Het Verkeer Dan behoorlijk ontregelt is.
Het onderdeel van Acapulco heeft eil Weg van Benidorm, Wat Gebouwen betreft. Wel heeft Het Wat Meer allure .. Acapulco heeft zelfs z'n Eigen Copacabana.
EEn Onderdeel van Onze excursie werd Het bezoeken van EEn turtlefarm, WAAR de avond daarvoor, 500 schildpadjes Uit Hun ei gekropen en Waren WIJ de eer kregen OM ZE te water te LATEN ... Iedereen Kreeg EEn pasgeborene in zijn Handen en op EEn Speciaal stuk streng, DAT was afgezet, Lieten we los ZE en kropen ZE Richting de zee, waarbij ZE regelmatig deur de Golven Weer Werden teruggespoeld en de Reis Weer Opnieuw moesten beginning. Het Leven van EEn pasgeboren schildpadje hangt AAN EEn Zijden draadje, wil overall loert gevaar. Slechts 20 procent overleeft de Tocht. De Anderen Worden niet Ouder Dan EEn dag.
Na Acapulco zijn we aangespoeld in San Francisco. Voordat we Echter van Boord Konden, moesten we EEn Strenge veiligheidsprocedure ondergaan. In Totaal Hebben we EEn stuk van 6 Verschillende formulieren ingevuld en moesten wij, Nog op Het Schip, stuk VOOR stuk Langs EEn Amerikaanse imigratieofficier, sterven Vroeg Wat JE DOEN Kwam .. en nadat JE had verteld, Wat de Vorige Duizend Passagiers van Het Schip Laptop Hadden verteld, was DAT JE BEZIG voldaan EEn cruise ... Kreeg JE EEn stempel in JE Paspoort en Werd ER EEn stuk van EEn Groen formulier in JE Paspoort vastgeniet, waarmee JE Dan Toch Nog Amerika in mocht ...
Maar, schoffel Dan Laptop, San Francisco is de moeite Waard, voldaan van Zonder bloemen in JE Haar ... We Hadden Geluk voldaan Het Weer, wil Het was warm en Zonnig, Wat meestal niet Het geval is. De Haven en de Stad liggen vaak in de mist, Werd ons verzekerd en EEn excursie to the beroemde Golden Gate Bridge is vaak EEn teleurstelling, omdat JE ER voor doen Kan Zien deur de mist en Het ER Koud is. WIJ Konden Echter van Prachtig Weer nl Mooie uitzichten Genieten. Het havengebied is Laptop hiel Kleurrijk en Het kabeltrammetje Zeer Bijzonder.
Tijdens Onze tour deur de Stad, kwamen we langs het huis Laptop, WAAR de film Misses Doubtfire is opgenomen, waarin Robin Williams EEn Mooie rol speelde. De Kleurrijke Chinese Wijk en EEn wijk waarin duidelijk de overblijfselen Nog van de "Flower Power" Waar te nemen en Waren voldaan Veel draaft Onze gids vertelde Steve, DAT San Francisco EEn Speciale Wijk heeft, WAAR Gaypeople Wonen. WIJ Reden deur This voldaan vlaggen gemarkeerde Wijk Heen, mare Het GAF ons EEn beetje "gettoachtig" Gevoel. Mare Goed, de Amerikanen zijn eh draaft op DAT ZE Het hier überhaupt toelaten!
Na afloop van de excursie zijn WIJ Nog zelfs de beroemde Fisherman Warf opgelopen, Bonte WAAR EEn Verzameling van winkeltjes, cafeetjes en restaurantjes, Allerlei gekleurde Mensen en krijsende meeuwen is. WIJ dronken hier Nog eens EEn biertje een raison van 7,00 dollar en EEn bevroren Margarita, WAAR ZE lachend 14,50 dollar VOOR questions. Nergens, mare Dan Laptop nergens mag JE Roken .... (Hoera! Zegt Leo, schande Zegt Jeannet)
Op Het Schip zijn de rookplaatsen Laptop Zeer Beperkt. Vroeger mocht JE Nog in Het casino Roken, mare DAT Kan tegenwoordig niet Laptop Meer, hetgeen de aantrekkelijkheid OM EEn gokje te wagen Sterk Doet verminderen.
Na Het diner en theaterbezoek zijn we direct Weer to Onze hut gegaan OM van This, Zeer vermoeiende, dag bij te Komen.
De schemerlampjes Waren deur de cabinstuward aangedaan, chocolaatje ontmoette de tekst "Happy dreams" op Het kussen en daar lag Hebben we mare Gevolg AAN gegeven ...
Het Schip was inmiddels vertrokken en op Alweer Weg naar Hawaii.
Liefs en groeten,
Jeannet en Leo

Reisverslag -4 -

Traject Curaçao-Panamakanaal-Acapulco
Het is 6 oktober en 5uur in de morgen, plaatselijke Tijd. Wat onwennig vanwege zegt Vroege tijdstip Kijken we ons deur hutraam to Grote Buiten NL staren EEn Donkere Wereld in; mare Wat schetst Onze verbazing, de zee bezaaid Ligt voldaan EEn twintigtal, ALS kerstbomen verlichte zeeschepen. Zelfs dachten we dat-we bij Sail Amsterdam verzeild Waren, mare nee, we zijn aangekomen bij Het Panamakanaal en This Schepen liggen Allemaal voor Anker te Wachtendonk TOT ZE Aan de Beurt zijn OM Het Kanaal door te Komen. Ons schip vaart alles en iedereen Voorbij nl WIJ krijgen van de Kapitein te Horen DAT Het gelukt is OM Het Zo te regelen DAT we om 8 uur de Eerste Sluis Binnen Kunnen varen, terwijl we OM EEn uur van Elf stonden ingepland. Het heeft P & O EEn Flinke duit gekost OM zegt te bereiken, mare we moeten op Tijd in Acapulco zijn en daarna op Tijd in San Francisco, wil hier Gaan re EEn kleine 1000 Passagiers af en eh Komen ER Weer netto Zo Veel op, mare Dan ontmoette de Amerikaanse Nationaliteit. DUS Tijd is kostbaar en in het geval zegt kostte de Maatschappij Het Ruim dollar 200.000,00, OM Het Schip deur Het Kanaal te krijgen.
WIJ LATEN de Drijvende kerstbomen Achter ons en ER AAN Komen Twee Boord Loodsen, sterven Samen voldaan Onze Bemanning Het Schip de gehele dag, willen Zo lang gaat Het Duren, deur Het Kanaal te Loodsen.
Het Kanaal is 80 kilometer lang en pas in 1914 in Gebruik bevat genomen. Er gaat EEn Lange geschiedenis AAN vooraf. IK zAL jullie niet voldaan Droge Feiten vermoeien, Mede omdat IK sterven Laptop niet weet ..., mare enkele Dingen springen ER WEL Uit. De Fransen Hebben 20 jaar lang geprobeerd OM EEn reportages te gesneden. Later zijn ER de Amerikanen mee begonnen, mare zegt Werk heeft Laptop EEn Lange Tijd stilgelegen, omdat de Arbeiders Het re niet lang uithielden vanwege de Gele Koorts, eh heerste sterven. Mannen heeft Toën eerst de Ziekte Onder Controle gebracht en zijn Jaren Erna Verder gegaan ontmoette de Werkzaamheden. Op 15 augustus 1914 Voerstreek Het Eerste schip deur Het Kanaal, DAT de Atlantische Oceaan Verbindt ontmoette de Stille Oceaan.
Het Bouwen van de sluizen en Het gesneden Van het Kanaal had Toën Ruim 20.000 Levens gekost. Er zijn Drie sluizen Gebouwd, waarbij re EEn hoogteverschil van 26 meter Moet Worden overbrugd OM op Het Zelfde waterpeil te Komen Van het Gatunmeer, zegt Meer is kunstmatig aangelegd OM Aan de stellen vraag van al. Het benodigde water te voldoen.
In de sluizen Wordt Het Schip deur EEn viertal locomotieven (Twee AAN Bakboord en Stuurboord Twee AAN) in bedwang gehouden. Nadat de Sluis Het waterpeil heeft bereikt, trekken de treintjes Het Schip Verder Het Kanaal deur. Aan beide Zijden heeft Het Schip niet Meer Ruimte Dan EEn halveren meter voldaan aan de sluiswal. Na de sluizen Wordt Het Kanaal Wat BREDER. We varen nu Dwars door de jungle en ontdekken alligators Langs deoevers en EEn Beestje DAT op EEn aap lijkt, ontmoet EEn Lange Staart en EEn Soort vossenbek. Tevens zijn Zien we papagaaien Vliegen. Gedurende Het Eerste uur van de doorvaart regende Het Flink en was EEn Zuidwester Geen overbodige luxe geweest, mare ja, sterven Hadden we niet meegenomen. Bijna Alle Passagiers stonden op de Dekken, OM mare wat voor doen Van het schouwspel te bezaan. Gelukkig Werd Het NA Tijd Droog motorrevisie. Temperatuur bleef rossen 28 graden.
Bij De Laatste Sluis Werd ER EEn zieke passagier van Boord gehaald. De man had EEn hartinfarct en Zou Verder in Balboa Worden behandeld. Het was Nog EEn hiel gedoe OM de man van Boord te halen. IK Telde in Totaal Twintig Panamezen, sterven op EEn van Other Hoge nauwkeurigheid EEn Functie Hadden in de Operatie .. Ik zag brandweer, ziekenbroeders, havenautoriteiten, loopplankbedienden, enz. Er Komt DUS Nog Aardig Wat VOOR Kijken OM EEn zieke man van Boord te halen. Gelukkig Komt zegt niet Zo vaak VOOR, wil Het Schip heeft Laptop EEn Medische Dienst en behandelkamer voldaan röntgenapparatuur. Zegt Hebben ZE WEL Select server file, wil voldaan Zoveel Oude Knarren AAN Boord Kan ER WEL Eens Wat gebeuren. Het valt me trouwens op, DAT ER Veel rolstoelers en rollatorgebruikers rondlopen / pannes. SOMS Denk IK WEL DAT IK Eens voldaan EEn Zonnebloemreis meevaar ...
Het Kanaal is sedert 31 december 1999 Volledig Eigendom van de Staat Panama. Hiervoor is Het Altijd in de Amerikaanse Handen geweest, sterven Laptop de Gigantische Investeringen VOOR REKENING Hun Hadden genomen. Er Werken Veel Panamezen bij Het Kanaal en Het is de belangrijkste Bron van inkomsten VOOR Panama.
Om 19.00uur varen we de Pacific inch Drie uur later Dan Geplande Het vaarschema, zodat we ER de sokken in moeten Zetten OM, Na 2 zeedagen, op Tijd in Acapulco te zijn. Terwijl IK zegt schrijf, Varen we Nog op Volle Zee, ontmoette Volle Kracht en is al. Het duidelijk DAT we niet de planning VOOR Acapulco zullen halen. De tijdstippen for the Excursies zijn verschoven en we zullen EEn half uur later, Dan Gepland, Uit Acapulco Weer vertrekken. We varen Vandaag Langs Landen, zoals Costa Rica, Nicaragua, Honduras, San Salvador en Guatemala, Landen sterven IK ken alleen Uit spionageboeken nl Verhalen over revoluties, drugs en oorlogen, meestal voldaan Hoog CIA-gehalte. We varen Echter te ver Uit de Kust OM Iets van This Landen te Zien. Wat we WEL Onderweg Zien, zijn dolfijnen en waterschildpadden, sterven in de Grote getale rondzwemmen. Leuk Gezicht.
Vanmiddag Werd ER Weer EEn poging ondernomen OM de foto's geplaatst te krijgen, mare wij Hadden Geen satellietverbinding, DUS Geen internet. Morgen, na Acapulco Nieuwe poging.
 Lieve groet Voor Allen en we Het Heel Erg Leuk OM jullie reacties Vinden te Lezen.

• 26 Oktober 2010 - 08:03

John Bonte:

beste Jeanet en Leo.
    26-10-2010 het is hier nog vroeg,ik start de pc.op en ja hoor een nieuw bericht van jullie,gezellig even een bakkie zetten en kijk ernaar uit om het 6de reisverslag te lezen.jullie hebben weer een hoop meegemaakt en gezien.wat het weer hier betreft hier windkracht 5 a 6, grijze luchten scheren hier voorbij in H.v.Holland koude nachten soms om het vriespunt.gelukkig staan jullie er beter voor.het grotere cruiseschip van Princess Lines kunnen jullie misschien volgend jaar gebruik van maken,wie weet ik zou zeggen geniet beide van al het moois en van elkaar groetjes jannie john

• 26 Oktober 2010 - 09:16

Bertencoby:

wij genieten vn jullie reisverslag. SOMMIGE PLAATSEN KOMEN ME BEKEND VOOR !
    HEEL VEEL REISPLEZIER EN WE KIJKEN UIT NAAR DE VOLGENDE LIEFS COOB EN BERT.

• 27 Oktober 2010 - 14:25

Debbie:

Haha....dat doen jullie goed...lekker eten en genieten, sporten kan altijd nog! En jullie hebben tenslotte je afvalslippers nog ..;-)

Voor jullie informatie, 26 oktober was hier een druilerige dag met regen en een kille wind, weinig gemist dus...

Liefs Debbie

• 27 Oktober 2010 - 15:07

Jos En José:

Hallo Leo en Jeannet,
    Wederom mooie reiservaringen en ik neem de tijd om deze tot mij te laten doordringen.Met regelmaat lees ik dat jullie genieten van de vele variaties van het lekkere eten.En wat mooi dat de gewicht toename nog meevalt. Ook is dat voor ons een prettige ontwikkeling , jullie zijn je gewicht in goud waard met al de mooie verslagen.Daar de goudprijzen sterk zijn gestegen hoop ik dat er de komende tijd nog genoeg voor ons blijft om te lezen.....
    Nog veel plezier, en hartelijke groet, José en Jos

• 03 November 2010 - 17:53

Marianne:

Lieve mensen,
    Vandaag hebben we de kaart ontvangen. (2-10 verzonden!)
    Heel erg bedankt.
    We vinden het geweldig om jullie verhalen te lezen.
    Wat een prachtige reis.
    Geniet nog maar heerlijk. Ik ben erg benieuwd naar de foto's.
    Lieve groetjes van ons allemaal. Jules krijgt morgen zijn solovlucht. Spannend!